507 شکايت از دفاتر خدمات مسافرتي استان تهران رسيدگي شد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران؛ «محمد ابراهيم لاريجاني» با بيان اين مطلب گفت: از 851 شکايات واصله که 80 مورد آن مربوط به سال گذشته بوده 507 مورد منجر به تصميم گيري در کميسيون شده است.

به گفته او تغيير هتل، عدم شفافيت در مفاد برخي قراردادهاي منعقده دفاتر با مسافران، عدم تدبيرهاي متخذه لازم از سوي راهنمايان تور، اخذ ويزا و تهيه بليط از جمله شکايات عمده شاکيان به شمار مي‌رود.

اين مقام مسوول افزود: طي شش ماهه نخست سالجاري 201 پرونده جهت مجوز بند ب تشکيل و از اين تعداد براي 122 پرونده مجوز لازم صادر شده است.

«لاريجاني» در ادامه به درخواست 19 دفتر خدمات مسافرتي جهت تاسيس شعبه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دفاتر زيوار سفر نوين، گيتا گشت کيش، پرديسان، رامتين سير و سيحون سفر مجوز ايجاد شعبه دريافت کرده اند.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران 2377 مورد بازديد نظارتي از دفاتر و واحدهاي پذيرايي بين راهي که منجر به 180 نامه تذکر و 78 نامه اخطار و معرفي 43 دفتر و شرکت به اداره مالياتي شد را از ديگر فعاليت‌هاي واحد نظارت بر دفاتر اين اداره کل اعلام کرد.

او افزود: تشکيل 218 پرونده جهت راهنمايان گردشگري، تمديد کارت 56 راهنماي گردشگري، معرفي 82 دفتر و شرکت فعال در زمينه تور ورودي به وزارت امور خارجه و تشکيل 177 پرونده براي مديران فني و صدور تاييديه از ديگر اقدامات صورت گرفته در معاونت گردشگري ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران محسوب مي‌شود.
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1390071814